Reklama na Facebooku – czy warto w nią inwestować?

Reklama dźwigną handlu! Takie hasło jest powtarzane od pokoleń i musimy szczerze przyznać, że to w 100% prawda. Wraz z rozwojem technologii rynek reklamy zmienia się coraz bardziej i kieruje w stronę maksymalnie sperosnalizowanych reklam internetowych. Takie reklamy, w przeciwieństwie na przykład do reklam telewizyjnych, które wyświetlają się wszystkim, są kierowane bezpośrednio do bardzo określonej grupy odbiorców. Co to nam daje? Głównie to, że nasza reklama trafi do osób które (przynajmniej według statystyk) są zainteresowane jej treścią, przez co istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że reklama będzie skuteczna i dojdzie do konwersji (określonego celu). No dobrze, ale co z reklamą na Facebooku? Czy warto w nią zainwestować? Przecież ten portal społecznościowy kojarzy się bardzie ze zdjęciami znajomych, niż zakupami? Zatem czy warto się tam reklamować?

Czy reklama na Facebooku jest skuteczna?

Od razu możemy odpowiedzieć, że dzięki właściwemu targetowaniu, reklama na Facebooku może być bardzo skuteczna i to niezalażnie od tego, jaką branżę reprezentujemy! Ale wszystko zależy od tego, jak profesjonalnie została skonfigurowana i jak jest prowadzona. Budżet na reklamę w portalach społecznościowych jest naprawdę bardzo łatwo „przepalić”, jeżeli nieumiejetnie ją uruchomiliśmy. Dlatego polecamy korzystanie z odpowiednich narzędzi, takich jak na przykład ADS Manager i (w przypadku rozbudowanych kampanii reklamowych) Power Editor. Te narzędzia bardzo usprawniają, a przede wszystkim ułatwiają pracę na kontach reklamowych. Musimy jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach:

  • odpowiednio dobranej grupie docelowej
  • wybraniu właściwej formy reklamy na Facebooku
  • dopasowaniu budżetu do założonych celów
  • śledzeniu konwersji w celu optymalizacji kolejnych kampanii

Wszytsko to może trochę przerażać początkujących przedsiębiorców, dlatego osobiście uważam, że przynajmniej na początku warto skorzystać z pomocy profesjonalistów z branży marktingu internetowego. Reklama na Facebooku może być bardzo skuteczna, jednak kluczem do sukcesu jest odpowiednie jej skonfigurowanie i prowadzenie.

0 komentarzy

Dodaj komentarz

Nigdy nie udostępniamy Twojego adresu e-mail. Wymagane pola są oznaczone *