Linki sponsorowane i pozycjonowanie to dwie najpopularniejsze formy dotarcia do potencjalnych klientów. Choć łączy je ten sam cel, to osiągnięcie go odbywa się już na całkiem innych zasadach. Osoby prowadzący własny biznes w sieci z pewnością rozważają te dwie formy reklamy w sieci i zastanawiają się, która z tych dwóch opcji będzie dla nich korzystniejsza. W tym artykule wyjaśnimy, kiedy warto wybrać kampanię w Google Ads, a kiedy lepszym rozwiązaniem będzie powierzenie tego zadania agencji SEO.
Zależy Ci na szybkich efektach? Wybierz Google Ads
Kampania w Google Ads umożliwia tworzenie skutecznych kampanii reklamowych za pośrednictwem narzędzi Google. Reklamy umieszczane są na górze i na dole wyników wyszukiwania dla słów kluczowych. W ten sposób można mieć pewność, że potencjalni klienci zobaczą reklamę na pierwszej pozycji. Warto dodać, że reklamy Google Ads mogą pojawić się także bezpośrednio na stronie internetowej czy też popularnych portalach społecznościowych.
Korzyści z Google Ads:
- Google Ads działa szybciej niż SEO,
- budowanie świadomości marki,
- docieranie do większej liczby odbiorców,
- docieranie do osób, które wcześniej odwiedziły stronę, ale nie dokonały zakupu,
- przewaga nad konkurencją.
Pozycjonowanie wymaga czasu, ale przynosi długotrwałe efekty
W przypadku pozycjonowania droga do uzyskania zadowalających pozycji jest znacznie dłuższa. SEO wymaga czasu i złożonych działań. Niestety na efekty trzeba trochę poczekać, czasami nawet kilka miesięcy, za to efekty są długotrwałe i przynoszą zadowalające efekty. W zasadzie jedyną wadą oprócz tego, że przy pozycjonowaniu na efekty trzeba dłużej poczekać, jest to, że efektów tych nie zagwarantuje żadna agencja SEO. Właśnie z tego powodu, jeśli już zdecydujemy się na powierzenie pozycjonowania agencji SEO, trzeba wybrać dobrą agencję pozycjonerską – doświadczoną i godną zaufania. Specjaliści zatrudnieni w takiej agencji odpowiednio przyłożą się do swoich zadań, tzn. po zapoznaniu się z tematyką strony, opracują strategię, dzięki której szansa na osiągnięcie zamierzonych celów będzie realna i bardzo szybka.
Prowadzisz sklep internetowy? Masz wiele produktów do wypromowania? Chcesz dotrzeć z konkretnymi produktami do zainteresowanych użytkowników? W takim razie powinieneś skorzystać z Google Ads, a dokładniej z kampanii produktowej. W momencie, kiedy klient wpisze w wyszukiwarkę szukany produkt, np. buty męskie nike, od razu wyświetlą mu się Twoje produkty – z nazwą, ze zdjęciem oraz z ceną.
W pozycjonowaniu stron WWW istotne jest opracowanie odpowiedniej strategii i dostosowanie struktury strony internetowej do bieżących i przyszłych działań firmy. Pozycjonowanie adresowane jest do osób, które chcą, aby ich witryna zajmowała wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google, najlepiej gdyby znajdowała się w pierwszej trójce. W ten sposób można z łatwością wyróżnić się na tle konkurencji i znacznie zwiększyć swoje zyski. Jeśli więc świadczy się usługi w konkretnym mieście, warto pozycjonować stronę WWW właśnie na to konkretne miasto.
Dodaj komentarz