Katalog – ważny nośnik informacji

0
11

W dobie internetowych gazetek i wszechobecnych w sieci reklamówek wciąż bardzo cenimy sobie wydrukowane katalogi. Zwiększają prestiż marki, a także nawiązują bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Wysyłając katalog na indywidualny adres, przyczyniamy się do budowy silniejszej więzi odbiorcy z naszą marką.

Katalog – namiastka luksusu

Wysokiej jakości papier, szyty lub klejony, znakomity projekt i ciekawe przedstawienie naszej oferty – oto sukces katalogu. Książkowa forma potęguje jedynie prestiżowy wymiar tego materiału promocyjnego. Klient czuje się wyróżniony tym, że dostaje informacje w takim wydaniu. Nie tylko buduje to silniejszą relację odbiorcy z marką, ale wpływa na późniejsze wybory konsumenckie. Dlatego marki aspirujące do prestiżowych lub po prostu z wyższej półki decydują się na ten rodzaj promocji.

Dzisiaj praktycznie każda drukarnia przygotowuje katalogi na podstawie projektu, a później w zależności od zamówienia drukuje w odpowiedniej liczbie egzemplarzy. Możemy wówczas wybrać jakość papieru i rodzaj szycia lub klejenia, projekt graficzny i zdjęcia, jakie umieścimy w środku. To także możliwość przygotowania tekstu i świetna organizacja całego projektu. Doskonale radzą sobie z tym zwłaszcza drukarnie online.

Co musi mieć dobry katalog?

Dobry katalog to kilka złotych zasad:

  1. Atrakcyjność wizualna – potencjalny klient niemal zawsze jest wzrokowcem. Dlatego też naszą akcję promocyjną najlepiej zacząć od wizualnego aspektu. Kluczowy jest tutaj projekt graficzny, którego spójność z komunikatem słownym powinna być na pierwszym miejscu. Ciekawa kolorystyka, niebanalne hasło czy cała linia narracyjna może, a nawet powinna przyczynić się do sukcesu marki.
  1. Przejrzystość oferty – klienci lubią proste, jasne komunikaty. Nie ukrywajmy w katalogach produktowych cen, są one ważnym elementem. Podobnie sprawa ma się z kosztami ewentualnej dostawy czy sposobie zamawiania – te wszystkie informacje są bardzo istotne i nie sposób je pominąć w przekazywaniu oferty.
  1. Kontakt z odbiorcą – nawiązanie dialogu nawet na kartach katalogu produktowego to bardzo ważna kwestia. Wchodząc w interakcję z klientem, dajemy sobie szansę przedstawienia mu szerokiej oferty w wygodnej i przystępnej formie!

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Katalog produktowy to ciekawy i nieco zapomniany nośnik informacji. Dzięki temu zyskał on również na prestiżu. To już nie jest oferta wysyłkowa skierowana do wszystkich, a ciekawa metoda na kontakt z klientami. Warto zatem rozważyć wydruk tego materiału promocyjnego. Jak pokazują ostatnie badania, całkiem nieźle się sprawdza zarówno w postaci wysyłkowej, jak i tej obecnej w naszym sklepie czy punkcie obsługi. Drukarnia tworzy katalogi kompleksowo, dzięki czemu nie kosztuje nas to zbyt wiele czasu, a i ta forma promocji stosunkowo szybko się zwraca. Wiele miejsc zresztą specjalizuje się z takich wydrukach jak katalogi, kalendarze czy promocyjne materiały w formie niemal książkowej. Czasem warto postawić na marketing z nieco wyższej półki – zaowocuje to z pewnością. I to z nawiązką!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here