Czasy CV pisanych na kartkach i w WORD’zie minęły bezpowrotnie. Wysoka konkurencja na rynku pracy, sytuacja w której o jedno stanowisko stara się setka kandytów, wymusza na nas stworzenie curriculum vitae w taki sposób, aby w maksymalnie możliwy sposób wyróżniało się na tle innych. Według statystyk na 50 wysłanych CV dostaniemy 2-3 zaproszenia na rozmowę o pracę (czyli skuteczność to ok 5%, czyli niewiele). Przemyślane podejście do opisania doświadczeń zawodowych zdecydowanie zwiększa Twoje szanse, dobrze skonfigurowane CV może zapewnić nam nawet 20% odpowiedzi! Ale jak napisać profesjonalne CV? Na co zwrócić szczególną uwagę przy pisaniu?
Zawsze dbaj o estetykę!
O sukcesie mogą decyodować detale! Zwróć uwagę na poprawny język, jakiego używasz w swoim CV. Starasz się o poważną pracę, więc niech Twoje curriculum vitae też będzie poważne. Ten dokument musi jak najlepiej o Tobie świadczyć, Twój język polski (gramatyka, składnia i ortografia) muszą być bez zarzutu. Masz wątpliwości czy wszystko jest OK? Pozwól je przeczytać przyjacielowi, rodzinie, komukolwiek! Ale poprawny język to nie wszystko. Ważne jest też zdjęcie i ogólny ład. Jeżeli chodzi o zdjęcie to szkoły są różne, ale jednak osobiście uważam, że warto się na nim uśmiechnąć (uśmiechnąć, a nie śmiać – to ważne!). Układ na CV musi być przejrzysty, tak aby rekruter bez problemu odnalazł istotne dla siebie informacje. Uwierzcie, albo nie, ale możecie mieć świetne kwalifikacje, ale jeżeli nie są one jasno opisane na CV, to prawdopodbnie Wasze podanie o prace trafi do kosza.
Piszcie językiem korzyści!
Teraz rzecz absolutnie arcyważna! Pod każdą ofertę pracy musicie koniecznie tworzyć nowe CV! Dlaczego? Bo każda oferta pracy jest inna i każdy potencjalny pracodawca patrzy na inne cechy kandydata (zwykle są one opisane w ogłoszeniu o pracę). Jeżeli poszukują kogoś z doświadczeniem to opiszcze swój profil kandytata tak, żeby Wasze doświadczenie zawodowe jak najbardziej rzucało się w oczy. Piszcie językiem korzyści – co ja, jako przyszły pracownik, mogę wartościowego wnieść do firmy. Pamiętajcie, pierwsze wrażenie robi się tylko raz!
Dodaj komentarz