Balony lateksowe: jak dobrze wykorzystać je w kampanii?

0
19

Firmy planujące swoje działania marketingowe zawsze uwzględniają te nośniki, z których będą korzystać przy okazji akcji prowadzonych na zewnątrz, czyli w modelu offline. Zwykle są to różnego rodzaju bannery, billboardy, coraz modniejsze flagi reklamowe, ulotki, plakaty etc. Nie należy przy tym zapominać, że o skuteczności kampanii w dużej mierze decyduje to, czy klienci, którzy będą mieli z nią styczność, dobrze zapamiętają markę promowanego przedsiębiorstwa i od razu ją polubią. W tym z pewnością pomogą im wszelkie gadżety reklamowe, do których zaliczamy także balony lateksowe. To prosty, tani i zaskakująco skuteczny nośnik elementów identyfikacji wizualnej marki. Z naszego poradnika dowiesz się, jak go efektywnie wykorzystać podczas swojej kampanii marketingowej.

Najpierw określ zasięg kampanii

Jest to konieczne z uwagi na fakt, iż dopiero wtedy będziesz mógł realistycznie ocenić zapotrzebowanie na balony lateksowe. Najgorsze, co może się wydarzyć, to sytuacja, w której w samym środku akcji specjalnej nagle zabraknie już gadżetów. Wyobraź sobie rozgoryczenie klientów, którzy np. obiecali swoim dzieciom baloniki reklamowe, a Ty nie możesz im ich dać. To byłaby wizerunkowa katastrofa, dlatego nie można do tego dopuścić.

Na szczęście w przypadku balonów lateksowych sprawa jest prosta. Mówimy tutaj o bardzo tanich gadżetach, stąd nie ma sensu ustalać zapotrzebowania na nie co do sztuki. Zawsze warto mieć spory zapas balonów, które przecież spokojnie da się wykorzystać także po zakończeniu kampanii. Nierozdane balony można później wręczać klientom odwiedzającym siedzibę firmy, dołączać do produktów i usług w formie gratisu czy nawet ozdobić nimi siedzibę przedsiębiorstwa.

Rada

Jeśli na balonach znajdzie się dość uniwersalna grafika, która nie nawiązuje wprost do konkretnej akcji specjalnej, to niewykorzystane gadżety bez problemu będzie można rozdawać przy okazji kolejnej kampanii, na przykład za kilka miesięcy. Nie ulegają one nadmiernemu zużyciu.

Kreatywny projekt graficzny na balony lateksowe

Bez tego ani rusz. O marketingowej sile balonów lateksowych w głównej mierze decyduje właśnie to, co na nich umieścimy. Warto zauważyć, że mamy tutaj do dyspozycji całkiem sporą powierzchnię do zadrukowania, dlatego można się pokusić o rozbudowany projekt, który przyciągnie uwagę obdarowanych klientów.

Najważniejsze jest, aby projekt graficzny na balonie lateksowym spełniał te kryteria:

  • Musi być atrakcyjny dla odbiorców gadżetu
  • Musi być czytelny
  • Musi być dostatecznie trwały, aby nie doszło do sytuacji, gdy nadruk się zamaże i będzie całkowicie niewidoczny lub niezrozumiały dla odbiorców

Wybór odpowiedniej kolorystyki

Odpowiedniej, czyli po prostu dopasowanej do identyfikacji wizualnej marki. To ona, a konkretnie informacje zawarte w księdze znaku, wyznaczy nam preferowany kolor balonów lateksowych. Jeśli przykładowo marka posługuje się czarnym logotypem i jest to jedyny wariant dopuszczony przez grafika, to wiadomo, że tło, na którym zostanie umieszczone logo, powinno z nim kontrastować – w tym konkretnym przypadku najlepsze będzie białe.

Należy przy tym bardzo uważać, aby nie dopuścić do nadmiernej „pstrokacizny”. Jest to szczególnie istotne z punktu widzenia marek, które kierują swoją ofertę do zamożnego klienta i kreują bardzo profesjonalny, zaufany wizerunek. W takiej sytuacji balony lateksowe jak najbardziej mogą być wykorzystywane w kampanii, natomiast pod względem kolorystycznym muszą dobrze zgrywać się z charakterem marki i tym, jak ma być postrzegana przez klientów.

Skąd wziąć balony lateksowe na potrzeby kampanii marketingowej?

Najlepiej bezpośrednio od producenta, za czym przemawia kilka argumentów. Po pierwsze: producent zaoferuje najlepszą cenę, ponieważ nie musi do niej doliczać kosztu pośrednictwa. Po drugie: zamawiając balony lateksowe u producenta masz możliwość zachowania pełnego wpływu na ich wygląd. Możesz na przykład dogadać z producentem wszystkie szczegóły odnośnie do kolorystyki czy wielkości grafiki, która zostanie później naniesiona na powierzchnię balonu przez ich wykonawcę.

Ponadto zamówienie balonów lateksowych bezpośrednio u sprawdzonego, renomowanego producenta, daje Ci pewność, że zostaną one wykonane zgodnie z oczekiwaniami – zarówno na poziomie jakościowym, jak i terminowości realizacji zlecenia. Producent jest w stanie realnie określić czas, jaki jest mu potrzebny na dostarczenie potrzebnej liczby balonów. Ponosisz więc znacznie mniejsze ryzyko, niż w przypadku nawiązania współpracy z pośrednikiem.

Nie zapominajmy również, że producent balonów reklamowych ( https://grupaluxpol.pl/balony-lateksowe-sitodruk ) doskonale zna możliwości techniczne zrealizowania konkretnego zamówienia. Może Ci więc podpowiedzieć, że Twój pierwotny pomysł nie jest dobry, bo np. grafika będzie nieczytelna. Warto się kierować takimi wskazówkami, ponieważ producentom balonów reklamowych także zależy na tym, aby klienci byli zadowoleni i promowali ich usługi wśród swoich znajomych czy kontrahentów biznesowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here