Szukaj

ABC influencer marketingu – co warto wiedzieć?

ABC influencer marketingu – co warto wiedzieć?

O influencerach słyszał dziś już chyba każdy. Jednak sama świadomość istnienia zjawiska nie zawsze wiąże się z konkretną wiedzą na temat influencer marketingu. Dlatego też dziś przedstawiamy garść informacji na jego temat. Zapraszamy!

Influencer marketing ma sporą przewagę nad tradycyjną reklamą

Mówiąc tu o reklamie tradycyjnej, wcale nie mamy na myśli np. tej drukowanej w prasie. Marketing on-line funkcjonuje na tyle długo, że pewne jego obszary – takie jak np. newslettery, reklama display czy pop-up – można już nazwać tradycyjnymi. W pewnych kontekstach te klasyczne formy internetowej promocji powoli się wyczerpują: są uznawane przez internautów za nachalne, irytujące i nieciekawe. Poważnym problemem jest w ich przypadku także tzw. banner blindness, czyli ślepota banerowa. Polega ona na tym, że użytkownicy odruchowo ignorują te elementy witryn, które wyglądają na reklamy. Paradoksalnie, im bardziej treść promocyjna przykuwa uwagę, tym większe prawdopodobieństwo, że uwaga ta nie zostanie jej w ogóle poświęcona.

Wszystkie te problemy pozwala rozwiązać influencer marketing. Współpraca z internetowym twórcą to m.in. kreatywny content, zaangażowani odbiorcy i skrócenie dystansu między marką a konsumentami, prowadzące do zdobycia większego zaufania.

Social media stale się rozwijają… a influencer marketing razem z nimi

Najpopularniejsze platformy społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, YouTube, Snapchat czy stosunkowo nowy TikTok, liczą swoich użytkowników w Polsce w milionach, a ich zasięgi wciąż rosną. Wszystkie te serwisy mają swoją specyfikę: koncentrują się na konkretnym formacie treści oraz cieszą się popularnością wśród różnych grup internautów.

Social media dają twórcom i odbiorcom możliwość wchodzenia w bezpośrednie, intensywne interakcje, m.in. za pośrednictwem:

  • Polubień,
  • Udostępnień,
  • Oznaczeń,
  • Komentarzy,
  • Ankiet,
  • Wydarzeń,
  • Relacji live,
  • Wiadomości prywatnych.

Większość internetowych liderów opinii znalazło swoje miejsce właśnie na platformach społecznościowych, a to oznacza, że rozwój social mediów jest nierozerwalnie powiązany z rozwojem influencer marketingu. W social mediach jest w końcu wszystko, na czym opiera się ten typ promocji: bliskie relacje, zasięgi i zaangażowani odbiorcy.

Influencer marketing jest naprawdę dla każdego

Kluczem do sukcesu w influencer marketingu jest nawiązanie współpracy z odpowiednim twórcą internetowym. Istotne są m.in.:

  • Poruszana tematyka,
  • Format treści,
  • Wykorzystywana platforma,
  • Zasięg,
  • Autorytet wśród odbiorców,
  • Zaangażowanie fanów itd.

A ponieważ influencerzy są bardzo różni, więc każda firma ma szansę znaleźć takiego, który z powodzeniem będzie mógł promować ją wśród skupionych wokół siebie internautów.

Jesteś zainteresowany możliwościami, które oferuje opisana tu forma reklamy i chciałbyś się dowiedzieć więcej na jej temat? Koniecznie sprawdź stronę Tears of Joy i zapoznaj się z blogiem „Kopalnia wiedzy”, który tworzy ta agencja. Influencer marketing to jeden z najczęściej poruszanych tam tematów.

Artykuł sponsorowany
Kategoria: Reklama
Dodaj komentarz